Hennepolie.nl - Hennepolie en CBD olie producten

7 oefeningen voor strakke en ronde billen / GEZONDHEID

WE LOVE VINTAGE PHOTO'S
Stevige billen nog op jouw verlanglijstje? We know the feeling. Je kunt nog zo gezond eten, trouw naar de sportschool gaan en toch lukt het je nog niet om jouw billen om te toveren tot een stevig en rond geheel. Wij willen je daar graag een handje bij helpen en hebben bilspieroefeningen voor je verzameld die ook écht werken.
Zo krijg jij in no time stevige billen. Let's start :)


1. Start met squats

Heb je ook een haat-liefdeverhouding met de squat? Toch doen; deze zware oefening geeft bijzonder veel bil-effect. Plaats je benen net iets breder dan heupbreedte. Zak langzaam door je knieën totdat je een hoek van 90 graden hebt bereikt. Houd hierbij een rechte rug. Kom daarna rustig rechtop staan. Herhaal dit 15 keer.
2. Lunges

Lunges zijn een goede oefening voor je bilspieren maar ook voor je bovenbenen. Niet zo populair als squats, wel effectief. Stap met één been naar voren. Zak door je knieën met een rechte rug en kom weer overeind. Stap weer terug en doe hetzelfde met de andere kant. Herhaal dit 15 keer per kant.
3. Donkey kicks

Trappen als een ezel … lekker! Ga met je knieën en handen op de grond zitten. Zorg ervoor dat je handen op schouderbreedte staan en je knieën zich recht onder je heupen bevinden. Span je buikspieren aan. Lift je been naar achter totdat het in lijn is met je lichaam en je voet parallel is aan de grond en het plafond. Beweeg je been weer naar beneden totdat je je in de beginpositie bevindt. Herhaal deze oefening vijf keer per been.
4. Sumo squat

Nog rondere billen? Meer squats! Deze squat lijkt heel veel op de ‘gewone’ squat maar is zeker anders. Plaats je benen iets breder dan heupbreedte en draai je benen uit – je ziet er uit als … inderdaad een sumoworstelaar. Zak door je knieën tot een hoek van negentig graden en kom op met een rechte rug. Herhaal deze oefening vijf keer.
5. Side leg lifts

Ga op je zij liggen op een yogamatje. Plaats je hand onder je hoofd om hem te ondersteunen of leg je hoofd op je arm. Til je bovenste been zijwaarts omhoog. Laat daarna je been langzaam weer zakken. Herhaal dit vijf keer per been. Wil je echt je bilspieren laten branden? Til je been nog iets hoger op en laat hem nog langzamer weer vallen.
6. Bridge

Naast je bilspieren train je met deze oefening ook je buikspieren – en dat is ook wel een prettig idee! Ga op je rug liggen en plaats je voeten op de mat zodat je benen zijn gebogen. Zorg hierbij dat je knieën boven je enkels één lijn vormen. Beweeg je bekken op en neer. Knijp op het hoogste punt je billen en bovenbenen samen. Houd hierbij je rug recht door ook je buikspieren aan te spannen. Doe dit vijf keer.
7. Planking

Het woord zegt het al: je maakt met je lichaam een rechte plank. Ga eerst op je buik liggen. Plaats je handen op de grond naast je schouders en lift je zelf op als een plank. Zorg dat je ellebogen één lijn zijn en recht onder je schouders staan. Plaats je tenen op de grond. Span je buik en bilspieren aan. Houd dit minimaal tien seconde vast en probeer dit elke dag uit te bouwen naar iets langer. Vind je dit iets te heftig? Dan kan je er ook voor kiezen om deze oefening op je knieën te doen. 
KLIKKLIK! & kijk snel op braidamsterdam



De Grote Woonwinkel 500x500px
fonQ.nl

Populaire posts