Hennepolie.nl - Hennepolie en CBD olie producten

Voedingsmiddelen die slagaders deblokkeren en hartaanvallen voorkomen / GEZONDHEID

Volgens de Amerikaanse Hart Associatie is hartziekte een van de belangrijkste doodsoorzaken in de Verenigde Staten. Ongeveer 25% van de sterfgevallen elk jaar in de VS zijn te wijten aan hartziekten, waarbij meer dan de helft van de sterfgevallen mannen zijn.

Wat deze statistieken alleen maar erger maken, is dat hartziekten niet alleen volledig te voorkomen zijn, maar ook omkeerbaar kunnen zijn.

De Amerikaanse Hart Associatie stelt dat meer dan 42 miljoen mannen en vrouwen met een vorm van hart- en vaatziekten leven. Terwijl meer mannen in de Verenigde Staten lijden aan hartziekten, sterven er jaarlijks meer vrouwen aan. Sommige van de risicofactoren voor hartziekten en uiteindelijk een hartaanval zijn: hoge bloeddruk, diabetes, slaapapneu en hoog cholesterol. Mannen en vrouwen die roken hebben over het algemeen een hoger risico, samen met mensen die morbide obesitas hebben en slechte eetgewoonten.

Gelukkig kan wat je eet een directe invloed hebben op jouw hartgezondheid, evenals jouw bloedvaten. Je moet er gewoon voor zorgen dat je het juiste voedsel eet en de nodige voorzorgsmaatregelen neemt. Studies hebben aangetoond dat een gezond dieet niet alleen toekomstige hartaandoeningen kan voorkomen voor je, maar ook de aandoeningen in de loop van de tijd kan omkeren.
Er is onderzoek gedaan en vijftien hart-gezonde voedingsmiddelen gevonden die kunnen helpen bij het verbeteren van jouw gezondheid en het verlagen van jouw risico op hartziekten in de toekomst.

1. Sinaasappelen
Als je op zoek bent naar een apotheek vol geneesmiddelen in één vrucht, dan is de sinaasappel de perfecte plek om te beginnen. Dankzij zijn hoge gehalte aan pectine werkt dit type van oplosbare vezel als een "spons" om cholesterol in voedsel op te zuigen en de absorptie ervan te blokkeren. Het kalium in sinaasappels helpt ook de natriuminname tegen te gaan en helpt jouw bloeddruk onder controle te houden. Onlangs hebben nieuwe studies uitgewezen dat sinaasappels het vermogen hebben om eiwitten, die leiden tot hartlittekenweefsel en uiteindelijk hartinsufficiëntie, te neutraliseren.
2. Boerenkool
Kun je je nog herinneren dat jouw moeder zei dat je de groente op jouw bord op moest te eten? Wel, dit zei ze niet voor niets. Onderzoek heeft uitgewezen dat boerenkool een van de perfecte voedingsmiddelen is om hartziekten te voorkomen en jouw cardiovasculaire systeem gezond te houden. Dankzij een grote hoeveelheid van hartversterkende antioxidanten, vezels en omega-3-vetzuren is boerenkool het perfecte voedsel en zou het een vast voedingsproduct in jouw huishouden moeten zijn.
3. Knoflook
Knoflook is een uitstekend voedingsmiddel om plak in jouw bloedvaten te verminderen en jouw bloeddruk te helpen verminderen. Volgens onderzoek helpt knoflook een enzym te verminderen dat bekend staat als angiotensine, dat bloedvaten vernauwt. Tests hebben ook aangetoond dat mensen die last hebben van plaque in hun slagaders, de opbouw tot 50% verminderden wanneer ze dagelijks knoflook-extract in pil vorm namen.
4. Rode Wijn
Wist je dat rode wijn helpt jouw HDL-niveau te verhogen, wat jouw goede cholesterolgehalte is? Het vermindert ook de stolling door jouw bloedvaten flexibel te houden. Sommige studies hebben aangetoond dat een glas rode wijn effectiever is dan aspirine en kan helpen je kans op een hartaanval te verkleinen. Goed nieuws dus!
5. Donkere Chocolade
Een onderzoek van de universiteit van Harvard over de Kuna-indianen voor de kust van Panama, ontdekte dat de inheemse bevolking een zeer lage bloeddruk had en geen tekenen van hypertensie. Aanvankelijk geloofde men dat de mensen een zeldzame genetische eigenschap hadden, maar al snel werd ontdekt dat ze grote hoeveelheden rauwe cacao dronken. Dankzij rijke verbindingen die bekend staan als flavanolen, kan donkere chocolade (waarvan bekend is dat deze een hoger cacaogehalte heeft) de flexibiliteit van bloedvaten helpen verhogen, de bloeddruk verlagen en hartaandoeningen voorkomen.
6. Sardines
Hoewel niet iedereen houdt van sardines, kunnen ze echt helpen met de gezondheid van het hart. Volgens studies kunnen de omega-3-vetzuren in sardines de triglyceride spiegels in het lichaam helpen verlagen, het goede cholesterol verhogen en ontstekingen in het lichaam verminderen. Het American Journal of Clinical Nutrition vond een vermindering van hartziekten bij vrouwen die koudwatervis aten.
7. Linzen
Internationale studies hebben aangetoond dat mensen die een dieet met veel peulvruchten eten (met name linzen) een verminderd risico op hartaandoeningen hebben. Dit komt door het feit dat linzen helpen bij het verlagen van hoge bloeddruk, wat een van de vroege waarschuwingssignalen is voor hartziekten. Linzen bevatten ook veel eiwitten, magnesium en kalium, waardoor het risico op plaque in de bloedvaten kan worden verminderd.
8. Amandelen
Amandelen zijn eigenlijk een zeer gezonde (en smakelijke) manier om jouw slechte cholesterolgehalte te verminderen en de opname van LDL te voorkomen dankzij een grote hoeveelheid plantensterolen. Volgens studies aan de Universiteit van Toronto kunnen mensen die een dieet eten dat uit amandelen bestaat, hun risico op hartziekten met maximaal 28% verlagen.
9. Granaatappels
Granaatappels hebben een unieke mix van antioxidanten die helpen de oxidatie van plaque in de wanden van de slagaders te voorkomen. In feite toonde een onderzoek aan dat patiënten met aderverkalking daadwerkelijk in staat waren om de plaque, die zich opeengehoopt had in hun arteriële wanden, te verminderen door dagelijks 273 ml granaatappelsap te drinken.
10. Bosbessen
Bosbessen worden met reden een 'superfood' genoemd. Deze heerlijke bessen helpen niet alleen het ouder worden te bestrijden met een rijke dosis antioxidanten, maar ze kunnen ook de opbouw van cholesterol in de wanden van jouw bloedvaten verminderen. Men heeft ook ontdekt dat bosbessen vrije radicalen elimineren die kanker kunnen veroorzaken, evenals hartaandoeningen.
11. Bieten
Onderzoek heeft uitgewezen dat bieten een uitstekende bron van foliumzuur en betaine zijn. Van beiden is bekend dat ze het risico op hartaandoeningen verminderen en helpen bij het verlagen van dehomocysteïne niveaus in het lichaam. Het is bekend dat homocysteïne het risico op hartziekten verhoogt door een ontsteking te veroorzaken die de hartspier kan beschadigen.
12. Zalm
Dankzij het feit dat het een vette vis is die rijk is aan omega-3-vetzuren, is uit onderzoek gebleken dat zalm het risico op hart- en vaatziekten kan verlagen door het gehalte aan triglyceriden in het lichaam te verlagen. Men heeft ook ontdekt dat zalm bloedstolsels kan voorkomen en vernauwde bloedvaten uitzet.
13. Kurkuma
Kurkuma wint terrein in de voedings- en fitnessindustrie vanwege de vele voordelen voor de gezondheid, vooral als het gaat om de gezondheid van het hart. Een actieve verbinding bekend alscurcumine is in hoge levels aanwezig in kurkuma. Dit kan helpen bij het blokkeren van biochemische reacties die actief zijn bij harthypertrofie (vergroting van het hart). Het kan ook elke ontsteking in de bloedvaten, die bijdragen aan hoge bloeddruk, verminderen.
14. Chia Zaden
Chia zaden kunnen klein zijn, maar ze zijn zeker krachtig als het gaat om voedingswaarde en heilzaamheid voor de gezondheid van jouw hart. Dankzij hun hoge gehalte aan antioxidanten en omega-3's, verlagen chia zaden jouw cholesterol en verbeteren de hartfunctie op een natuurlijke manier. Sommige mensen houden ervan om ze in hun smoothies te doen - anderen maken een chia "pudding" met fruit om van te genieten met het ontbijt. Ongeacht hoe je ervan geniet, het gaat om de blijvende voordelen.
15. Appels
Ze zeggen dat een appel per dag de dokter weghoudt en die bewering is zeker waar. Onderzoek heeft aangetoond dat appels gevuld zijn met voedzame antioxidanten, vitamines en mineralen die kunnen helpen bij het verlagen van de bloeddruk en het 



De Grote Woonwinkel 500x500px
fonQ.nl

Populaire posts