Hennepolie.nl - Hennepolie en CBD olie producten

Slaap problemen ! / GEZONDHEID


Volgens het Fonds Psychische Gezondheid presteren acht op de tien Nederlanders regelmatig minder goed vanwege slaapproblemen. Want als je moe bent, prikkelbaar of gewoon niet helder genoeg bent, werk je trager, mis je informatie en neem je ook geen afstand van je werk. 
Lekker slapen leidt direct naar meer efficiency op de werkplek. Wie een half uur eerder naar bed gaat, levert de dag daarop een uur meer productiviteit. Gewoon omdat je meer aanwezig, scherp en energiek ben.


Slapen 
Je probeert in slaap te vallen maar er spookt van alles door je hoofd. In gedachten ben je nog met van alles en nog wat bezig bent. Het kan gaan om leuke dingen. Iets waar je naar uitkijkt, een gebeurtenis waar je nog opgewonden van bent, of misschien wel die leuke film die je net nog gezien hebt. Vervelender is het wanneer er nare gedachten door je hoofd blijven razen. Vaak gaat het om stress, over wat je allemaal moet doen morgen, onzekerheid, een vervelende gebeurtenis, of andere zorgen in je leven. Komt dit je misschien bekend voor?

Om goed te slapen is het belangrijk dat we in de avond zoveel mogelijk tot rust komen zodat we ontspannen naar bed kunnen gaan. Belangrijk is het om in de avond te kiezen voor (positieve) afleiding. Afleiding die niet al te heftig of energiek is, zowel lichamelijk als geestelijk. Hoe minder druk je bent, des te beter. Probeer iets te vinden waarbij je zo min mogelijk hoeft na te denken.

Hoe minder diep iets gaat, des te gemakkelijker kun je het weer los laten. Een iets wat simpele comedy film, schoonmaken, opruimen, muziek luisteren, mediteren, in bad gaan of een boek lezen. Ook dan geld dat je het beste kan kiezen voor simpele stof die je hersenen niet teveel prikkelen.

5 Tips om in de avond te ontspannen
#Vermijd beeldschermen
Probeer minimaal een uur voor het naar bed gaan zo min mogelijk meer naar beeldschermen te kijken. Denk aan TV, computer, je tablet of mobieltje. Het (blauwe) licht van deze beeldschermen geven je hersens signaaltjes dat het ‘’dag’’ is en je wakker hoort te zijn. Niet het signaal wat je voor het slapen aan je lichaam wilt geven. Een boek lezen is een veel betere alternatief!
#Vermijd fysieke activiteit
Ook lichamelijk moet je in de avond tot rust komen. Vermijd sport of andere intensieve fysieke activiteit vlak voor het naar bed gaan. Probeer overdag of anders zo vroeg mogelijk in de avond te sporten.
#Dim de lichten
Net als beeldschermen geeft blootstelling aan (fel) licht je lichaam de verkeerde signalen. Probeer de lichten in de avond wat te dimmen zodat je lichaam (onbewust) het signaal krijgt dat het avond is en bijna tijd is om te gaan slapen.
#To Do list
Zet je taken voor de volgende dag vast op papier zodat je daar in bed niet meer over na hoeft te denken.
#Vermijd suiker, cafeïne en alcohol
Deze voedingstoffen hebben een stimulerend effect en kunnen beter vermeden worden in de avond.
WE LOVE DESIGUAL !💛

                                  Klik hier en ga naar winkel! - Desigual
fonQ.nl

Populaire posts