Hennepolie.nl - Hennepolie en CBD olie producten

Mindful zijn ! / GEZONDHEID


Bij mindfulness draait alles om bewustwording van de eigen fysieke gedachten, gevoelens en ervaringen. Het gaat om het even stilstaan in het moment. Mindful is: Adem, zie, proef, sta stil, geniet en relax. Al die kleine momentjes kunnen een wereld van verschil maken.

1. Mindful ademen
Ademhalen is voor de meeste van ons iets wat we heel onbewust doen. We denken er niet over na en het gaat vanzelf. Toch zijn er veel mensen die verkeerd ademhalen. Je hoort namelijk met je buik adem te halen, maar velen van ons doen dit echter te hoog, via de borst.
Dat is echter niet de bedoeling! Focus je vooral op het ademhalen met gebruik van de buik en niet zo zeer op het ademhalen hoog in je borstkas. Doe dit een minuut lang en je merkt dat je direct meer ontspannen. Leert jezelf aan om dit gedurende de dag ook meer te doen.

2. Mindful eten
We hebben het druk, dus eten we tijdens het werk aan ons bureau of thuis voor de tv op de bank, zelf staand. En ben je wel van bewust wat je eerst naar binnen schuift zonder écht te proeven hebben?
Wat te doen ? Je hoort eigenlijk ten eerste aan tafel te zitten, zonder enig afleiding zonder stress!!.
Neem alle tijd aan tafel, let op geur, temperatuur, textuur, verschillende smaken, en verzadiging. Leg tussen elke hap je bestek even neer. Kauw langzaam. . en je zult merken dat je sneller voldaan bent, meer van geniet, en relaxter bent.  

3. Mindful bewegen
We rennen,we wandelen,we fietsen snel, we bewegen snel en doen alles snel snel en we hebben bijna altijd wel haast en zijn ons niet bewust van ons lichaam. Pas wanneer we eindelijk eens naar de 
sportschool gaan, dan beseffen we ons de dag erna hoe veel spieren we wel niet hebben. Je lichaam werkt namelijk elke dag heel hard om jou vooruit te krijgen,en daar mogen we best wat meer bij stilstaan Maar sta af en toe ook stil bij welke spieren je gebruikt. Span ze aan, stretch en voel je lichaam werken. Je merkt dat je sterker wordt (door het aanspannen) en je lijf beter leert kennen. 

4. Mindful ontspannen
Ook ontspannen is iets wat vaak aan de kant wordt geschoven.
Probeer elke dag een klein momentje te plannen om mindful te genieten. Maak rustig je kopje thee of koffie, ruik de geur, ga zitten, sluit je ogen en drink dit kopje mindful leeg. Deze vijf minuten kunnen zo veel verschil maken voor je rustgevoel!
 
Ga hier naar Colette Sol
fonQ.nl

Populaire posts