Hennepolie.nl - Hennepolie en CBD olie producten

Waaron zijn vezels zo belangrijk? / GEZONDHEID


Vezels worden in de maag niet verteerd en komen in de darmen terecht. Daar voeden de goedaardige darmbacteriën zich ermee, wat heel goed is voor de gezondheid.


Vezels bevorderen ook gewichtsverlies, ze verlagen de bloedsuikerniveaus en gaan obstipatie tegen. Het is dus niet verwonderlijk dat uit onderzoek blijkt dat mensen die de meeste vezels eten over het algemeen ook het gezondst zijn. Ze lopen bijvoorbeeld minder risico op hartziektes, zwaarlijvigheid en diabetes 2 en ook leven ze vaak langer. Sommige soorten vezelrijk voedsel zijn ook nog eens heel lekker en eenvoudig in te passen in je eetgewoontes. 22 vezelrijke voedingsmiddelen die zowel gezond als zeer verzadigend zijn..lees je hieronder.

1. Peren  Het is één van de beste bronnen van vezels uit fruit.
2. Aardbeien Ze zitten vol met vitamine C, mangaan en allerlei krachtige antioxidanten.
3. Avocado’s De avocado is anders dan de meeste andere vruchten. Hij zit vol met gezonde vetten in plaats van koolhydraten. Avocado’s bevatten zeer veel vitamine C, kalium, magnesium, vitamine E en verscheidene B-vitaminen. 
4. Appels Appels bevatten relatief veel vezels.
5. Frambozen Frambozen zijn zeer voedzame bessen met een sterke smaak. Ze zitten bomvol met vitamine C en mangaan.
6. Bananen Bananen zijn een goede bron van veel voedingsstoffen, waaronder vitamine C, vitamine B6 en kalium
7. Wortelen Er zit veel vitamine K, vitamine B6, magnesium en bètacaroteen in, een antioxidant die in het lichaam wordt omgezet in vitamine A.
8. Bieten De biet is een knolgewas waarin veel verschillende belangrijke voedingsstoffen zitten, zoals foliumzuur, ijzer, koper, mangaan en kalium. Bieten zitten ook vol met anorganische nitraten, voedingsstoffen waarvan is gebleken dat ze een goede invloed hebben op de bloeddrukregeling en de prestaties bij sporten.
9. Broccoli Van alle voedingsmiddelen ter wereld is dit één van de rijkste aan voedingsstoffen. Het zit bomvol vitamine C, vitamine K, foliumzuur, B-vitamines, kalium, ijzer en mangaan. Het bevat ook antioxidanten en krachtige anti-kanker voedingsstoffen. Broccoli bevat ook relatief veel eiwitten vergeleken met de meeste andere groenten.
10. Artisjok Zit vol met voedingsstoffen en is één van de beste bronnen van vezels ter wereld.
1. Spruitjes Spruitjes bevatten zeer veel vitamine K, kalium, foliumzuur en krachtige anti-kanker antioxidanten.
12. Linzen Linzen zijn heel goedkoop en behoren tot de meest voedzame voedingsmiddelen ter wereld. Ze bevatten veel eiwitten en zitten bomvol met allerlei belangrijke voedingsstoffen.
13. Kidneybonen Net als andere peulvruchten, zitten er zeer veel plantaardige eiwitten in en verschillende voedingsstoffen.
14. Spliterwten Spliterwten worden gemaakt van de gedroogde, gespleten en gepelde zaden van erwten.
15. Kikkererwten De kikkererwt is ook een peulvrucht die vol zit met voedingsstoffen, waaronder mineralen en eiwitten. zwarte bonen (8,7%), groene sojaboontjes (edamame, 5,2%) en limabonen (5,3%).
16. Quinoa Quinoa is een pseudograan dat de laatste jaren ongelooflijk populair is bij gezondheidsbewuste mensen. Het zit bomvol met allerlei voedingsstoffen, waaronder eiwitten, magnesium, ijzer, zink, kalium en antioxidanten.
17. Haver (Haver is misschien wel de gezondste graansoort die er is. Het is zeer rijk aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Het bevat ook een krachtige oplosbare vezel genaamd bètaglucan, die grote positieve effecten heeft op de bloedsuiker- en cholesterolgehaltes.
18. Popcorn Als je als doel gesteld hebt om je vezelinname te verhogen, dan kun je het best popcorn als tussendoortje nemen. Popcorn zit boordevol vezels, calorie voor calorie. Maar als je er een hoop vet aan toevoegt, dan zal de verhouding vezels/calorieën wel veel nadeliger uitvallen...dus hou daar wel rekening mee!
19. Amandelen Amandelen bevatten zeer veel voedingsstoffen, waaronder gezonde vetten, vitamine E, mangaan en magnesium.
20. Chiazaad Chiazaadjes zijn kleine zwarte zaadjes die in kringen van natuurlijke-gezondheidsaanhangers  immens populair zijn. Ze zijn zeer voedzaam en bevatten heel veel magnesium, fosfor, calcium en zink. Het vormt misschien wel de beste bron van vezels ter wereld.
21. Zoete aardappels Hij smaakt zoet en is goed vullend. Er zit erg veel bètacaroteen in, veel B-vitaminen en verscheidene mineralen.
22. Pure chocolade Het bevat verbazend veel voedingsstoffen en hoort ook tot de beste voeding ter wereld wat antioxidanten betreft. Zorg er wel voor dat je donkere chocolade kiest die veel cacao bevat (70-95% of meer), en niet dat ene met een lading suiker toegevoegd.

Lees ook! Welk brood is gezondst?

Advertentie / PaulasChoice 

JOUW BESCHERMING TEGEN HUID VERVUILING!
Ons Defense-systeem beschermt je huid tegen vervuiling, uv-straling en blauw licht. Ieder product in deze collectie bevat onze exclusieve Anti-Pollution Factor™, een unieke mix van ingrediënten die huidschade door milieuvervuiling tegengaan.
Milieuvervuiling is schadelijk voor je huid. Je huid kan er dof, verkleurd of oneffen door uitzien en het kan het verouderingsproces zelfs versnellen. Met deze 4 simpele stappen versterk je je huidbarrière en zorg je ervoor dat je huid er gezond en stralend uit blijft zien.
Defense mini set nu voor € 25,00 

De Grote Woonwinkel 500x500px
fonQ.nl

Populaire posts