Doordat mannen baarden in de mode blijft lijden supermarkten miljoenen verlies aan scheermesjes/ FASHION

Supermarkten en drogisterijen hebben de verkoop van scheerproducten de afgelopen 3,5 jaar met 13 procent zien teruglopen. Dat meldt Distrifood dinsdag.


De reden ligt voor de hand: “Meer baarden, minder scheren”, zegt Sjanny van Beekveld van onderzoeksbureau IRI tegen Distrifood. Baarden zijn al jaren in de mode, en dat leidde ook in eerdere jaren tot tegenvallende verkoopcijfers voor producten van scheerproducten.
Volgens business insights director Van Beek is de werkelijke omzetdaling waarschijnlijk kleiner. “Ik verwacht dat de échte marktdaling wel iets minder zal zijn. Er verschuift ook omzet van supermarkten en drogisterijen naar onlinekanalen.” Van Beek wijst op partijen als Boldking en Gillette Shave Club die abonnementen op scheerproducten aanbieden en winnen aan populariteit.
Procter & Gamble betaalde in 2005 nog 57 miljard dollar voor de wereldwijde marktleider in scheerproducten, maar zag de markt sindsdien veranderen door groeiende concurrentie en dus ook de populariteit van de baard.
OOK JE BAARD MOET JE VERZORGEN !
€ 30,88 / NiceBeauty - mannen
Dapper Dan Beard Oil Vanilla & Tonka Bean is een super mannelijk en exclusieve baard-olie die voedt en hydrateert de huid, terwijl de baard zacht en ongelooflijk geurig. De olie ruikt naar rijke vanille en intense tonkabonen dat harmonieert in de best mogelijke manier, en samen zorgen voor een ongelooflijk mannelijk, unieke en aantrekkelijke geur . Deze mix van luxe etherische oliën voorziet de huid fantastische voedingsstoffen, zodat uw baard zal worden voltooid, goed verzorgd en verzorgd uit te kijken. 
Last but not least, de olie wordt geleverd in een ruwe glazen fles die is vormgegeven als een whiskey vat, die het mogelijk maakt om de volgende geavanceerde in elke badkamer die luxe en mannelijke straalt hebben. 
€ 30,88 NiceBeauty - mannen

Populaire posts